Saturday, April 20, 2013

Liliacul, Socul si Caisele

Azi am gasit liliacul imbobocit si prunul inflorit si plin de arome. Arome de seara, flori si padure.

Seara imi place in gradina, cand se aseaza toate la locul lor si le pot privi in liniste.





Primele caise s-au  ivit si ne-am bucurat privindu-le, este primul an in care le vom afla gustul .


Urechiusele vitei de vie ma surprind in fiecare primavara.


Allium, Lavanda si lalelele.





Tamarixul, trandafirii urcatori si coacazul se pregatesc de scena.




Am primit azi tataneasa si m-am grabit sa o plantez, aproape de padure si de rau , asa cum ii place ei. 
Iti multumesc Camelia si iti trimit o lalea si un gand bun.



Legumele s-au descurcat: bobul, mazarea , loboda, salata, sunt pe drumul cel bun. Maine urmeaza sa plantam rasadurile de bame rosii, mazarea sparanghel , fasolea si rasadul de praz.





Socul  a spus si el  "Prezent!" Va trimit, reteta de sirop de soc, cu vanilie si lamaie, pentru zilele de vara, ce or sa vina. Culegeti florile de soc intr-o zi calduroasa, cand petalele sunt uscate.



Sirop de Soc
1 Kg  de zahar fin
2 lamai si o fasie de coaja de lamaie
1 pastaie vanilie
1 lingura acid citric pudra sau vitamina C pudra
aproximativ 40 de flori proaspete de soc, scuturate si clatite usor

1. Se umple o cratita de doi litri cu apa. Se adauga zaharul , lamaile, vanilia, pudra de acid citric si se da amestecul in clocot. Se fierbe la foc mare, pana ce volumul s-a redus la jumatate, apoi se lasa  deoparte.
2. se rastoarna florile in cratita si se amesteca usor. Se lasa sa se raceasca de tot, apoi se toarna intr-o alta cratita printr-o sita tapetata cu tifon. Cand vrei sa faci o bautura racoritoare, amesteca 1 parte de sirop cu cinci parti apa rece.
*
Ce face Phlox Svetlana? E ocupata cu maternitatea ei :

A realizat siamezarea tomatelor, 


Si Maternitatea InColtirea



Maine ploua , dar ne vedem,
Mirelun.

7 comments:

  1. Doamne, ce varietate ai in gradina ! Imi place, ca mereu ne arati ceva nou. Caisele m-au facut sa zambesc, sunt asa de prompte la intalnire :)
    Anul asta am pus si eu multe rosii asa, cate doua si se pare ca le merge bine. O sa fiu super fericita, ca pot pune dublu pe aceeasi suprafata :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Le-am amestecat telegrafic! A sosit perioada aceea, in care, toate treburile sunt ale gradinii..:) Asta imi place cel mai mult.

      Delete
  2. O mare de plantute de toate natiile si felurile:) Sa-ti rodeasca toate:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Brandusa, ai avut gura aurita!
      raspund tarziu dar , da ! au rodit toate :D

      Delete
  3. Cu siguranţă această postare a participat la cel mai reuşit colaj foto din grădină!
    Splendide imagini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seriooos?
      :) Multumesc ! imi plac si mie si abia astept liliacul.

      Delete
    2. :) da, serios!
      ar trebui să iau fiecare imagine în parte și să descriu frumusețile de acolo dar aș avea de scris aproape o lună! și a început campania de grădinărire, așa că rămâne pe altă dată! :)

      Delete