Monday, July 8, 2013

Ardeii

Ardeii capia si gogosarii i-am semnat tarziu in Martie si i-am asteptat cu nerabdare sa creasca, dar ei parca nu vroiau sa se lungeasca, stateau in balcon si asteptau. Le-am plasat o veioza deasupra, si parca au inceput sa dea semne bune, i-am stropit bine cu ceai de coada calului si de urzica si pana la urma am facut pace. In Aprilie, i-am scos in soarele gradinii, plantati in solul acoperit cu folie textila neagra, ca sa le tina cald , asa cum le place lor. Le-am turnat la radacina macerat de urzica si solutie de acid boric. I-am stropit pentru afide si i-am acoperit cu o plasa. Acum au o inaltime de aproape 70 cm, tulpina s-a ramnificat si au format flori si fruct. 
De acum , astept cu nerabdare culoarea rosie si gustul dulce-crocant. 





 















Dovlecelul Urcator

Mirelun

9 comments:

  1. Ardeii sunt super! Eu cred ca abia prin august daca pot sa sper. Desi i-am semanat la inceputul lunii martie si chiar si pe la sfarsitul lui februarie sunt tot la stadiul de flori si cate un muguras mic de ardei. Ai mei sunt la umbra si cred ca se dezvolta mult mai greu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Auras, anul viitor ii seman si eu mai devreme putin. I-am plantat in plin soare, dar tot vor si ei putina umbra, asa am vazut eu. Iti urez sa gasesti gradina bine saptamana aceasta.

      Delete
  2. Arata intr-un mare fel ardeii tai:) Sa-i mancati cu placere!

    ReplyDelete
  3. Eu in martie inca picotam,nu aveam gand sa pun de rasaduri,asa ca ai mei deabea au inceput sa infloreasca.
    Ca tot ai asa ardei frumosi si in curand trebuie sa faci ceva cu ei am sa iti dau o reteta de marinata de ardei,poate o stii,poate ai facut-o,dar eu o scriu totusi,poate va fi utila cuiva.
    Marinata de ardei,reteta standard,dar eu o fac ochiometric si dupa gust:
    Ardei capia/gogosar-5 kg
    1/2 l otet din vin
    1/2 l ulei
    15 linguri zahar
    3 linguri sare
    400 gr bulion
    mirodenii de toate felurile,dupa gustul tau,rasnite praf.
    Se pun toate ingredientele la foc,cand a dat in clocot se adauga ardeii/gogosarii taiati feliute cam de 1cm grosime.
    Se fierb la foc mic cam 1 ora,pana devine o pasta omogena.
    Se pune fierbinte in borcane,apoi in paturi doua zile.
    Se eticheteaza ,apoi in camara,
    Este superrrr grozava,buna simpla ca un aperitiv,cu cartofi copti/fierti,paste,garnitura la o friptura,etc.
    http://rami86.sunphoto.ro/Diverse_borcaneli/83440393

    Alta reteta faina cu ardei capia/gogosar:
    Salata de ardei iuti si capia/gogosar:
    2 kg ardei iuti
    10-12 gogosari/ardei capia mari
    8 cepe mari ,ori 10-12 medii
    o ceasca zahar
    o ceasca otet din vin
    putina sare dupa gust
    Ardeii iuti se taie rondele si se spala casa se duca din samburi.
    Ardeii capia/gogosar se taie felii cam de 1 cm.
    Ceapa se taie fideluta.
    Se amesteca totul cu zaharul,otetul si sarea.
    Eu am pus si mirodenii:piper,enibahar,cuisoare,coriandru,dafin,mustar,le da o aroma faina.
    Se lasa 24-48 ore ,se mai mesteca din cand in cand ,apoi se pun in borcane si la camara cu ele.
    Este superrrrrr,in ciorbe,mancare,salate,garnitura la o friptura,etc.
    http://rami86.sunphoto.ro/Diverse_borcaneli/49523521

    Mai vezi si ale bunatati in care am pus ardei.
    Apropo,i-ai legat?nu stiu de care capiati ai ,dar eu am avut Ureche de elefant si am pierdut multi ca nu i-am legat din timp si multe ramuri pline cu ardei sau rupt.
    Succes in tot ceea ce faci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, m-ai dat gata cu ce ai lasat mostenire aici: gura apa si nerabdare!!! Mie chiar imi plac ardeii si sos de ardei nu-l stiu decat pe cel clasic, cu suc de rosii, gogosari, putin otet, zahar si ulei, fiert si scazut la cupteor. Dar acum abia astept capia si gogosarul, ca de, nu pot sa refuz bunatatile de mai sus. Despre Brandusa: tot in pepenii lui Crizantema fuge si noi dupa ea, ascunde oasele la radacina castravetilor si se mangaie singura pe cap, ca sa o mai alinti putin. Imi doresc sa tina vara cat mai mult, ca nu stiu ce ma fac la iarna fara ea...

      Delete
    2. Cum nu stii ce sa faci cu Brandusa,ii faci bolentin de capitala,doar va ales pe voi din o multime de oferte,poate simte ceva si de aia tot face drum pe la Crizantema.

      Delete
  4. (galt. mi-ai facut pofta de-un ardei crocant. merg si-mi iau unul galben din frigider, cumparat din piata, de la prietenul meu olteanul. in gradina cred ca doar prin august ce-o sa vad in culori. ardei in culori)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simona, crocant-dulce-parfumat, abia astept si eu sa-i gust, imi plac mult ardeii: grasi, iuti sau capia .

      Delete