Thursday, July 4, 2013

Bamele



 Bamele le-am semanat direct in sol, aliniate ca soldatii si le-am lasat in voia lor, sa vad cum se descurca. Au rasarit destul de repede, si au nascocit un boboc, frumos, fragil, roz pal, de sub care apare fructul verde, alungit. Este Bama cea verde sau Abelmoschus esculentus, dupa numele stiintific. Am incercat sa surpind frumoasa floare deschisa, dar inca nu am reusit. 
Bamele rosii in schimb, le-am semnat in ghivece de turba si le-am scos in gradina la sfarsitul lunii Aprilie. Au crescut mai greu, dar am observat ca sunt mai masive decat suratele lor verzulii. Usor de cultivat, abia asteptam sa le gustam in sosuri sau murate.







 




Mirelun

9 comments:

  1. Sa faci o data si bame in sos de rosii, sunt grozav de bune. Se pregatesc ca si fasolea verde. Singura problema e, ca daca nu ai multe plante, trebuie sa le aduni la congelator pana ai suficiente de o mancare ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Dani pentru reteta, o pun in practica;)

      Delete
  2. Si eu am tot vrut sa pun bame da nu stiam cum se manaca nici ce gust au :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sunt foarte bune, dar nu plac la toata lumea. Exista diferite metode, ca sa se simta mai putin mucilaginoase la gatit. Una e sa la presari cu sare si sa le stropesti cu otet, apoi le lasi cam o ora la soare pe o tava. Alta e sa le prajesti in tigaie, sa le scurgi bine de ulei sa sa le gatesti apoi la cuptor cu rosii. Dar eu le fac si fara nici o pregatire, depinde de gustul fiecaruia :)

      Delete
    2. Greenule, abia astept sa pregtesc un ghiveci cu de toate, la cuptor, cum spune DAni.

      Delete
  3. La tine toate arata minunat, cred ca si burieniile care mai scapa arata frumos:))
    Ai o gradina frumoasa !

    ReplyDelete
  4. Brandu, sunt grase, inalte si frumoase:), dar se mai intampla sa vina prietenii si sa ma ajute la plivit.Multumesc!

    ReplyDelete
  5. Urmaresc acest blog pentru frumusetea si marea diversitate a speciilor cultivate cu pasiune si multa munca. Felicitari. Sa aveti o duminica linistita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. VA multumesc, toate cele bune va urez si eu si mult spor in gradina!

      Delete