Sunday, January 19, 2014

Rosia Piersica

Rosia Antuza
   
        Multe si frumoase rosii are Antuza in gradina sa din Botosani. Au forme si culori cum nu am mai vazut: margeluse ghiduse, rosii, galbene, cafenii, lunguiete sau rotunde, pictate, delicate. Le-am primit cu bucurie mare si le-am pus pe masa.  Cum sa-ti multumesc Antuza? Dar ne spui ce-ai picurat in rosii?! Doar tu stii, pentru ca sunt foarte dulci. Multumesc si pentru jufla.

        Intre rosiile primite  am gasit doua mignone rotunde, doua surori, care mi-au atras atentia: aveau puf precum piersica iar coaja lor mirosea a fruct. Ce spune Antuza despre acest soi: nu au port inalt, rodesc intreaga vara, sunt rezistente, coaja nu se crapa. Le-a crescut afara, nu in solar. 

   Le-am tinut in rama cateva zile si apoi le-am trimis lui  Vasile Dumitru , poftiti maestre provinci :


Roșia asta e renascentistă!
chiar Leonardo zilnic o mânca!
îi recunosc tunica de artistă
mulată și croită-n catifea!


privesc, mă mir... un gând m-a fulgerat! 
când florentinul a pictat Madonna 
frumoasa asta sigur i-a pozat! 
lipsește, de pe fruntea-i, diadema!




Mirelun

13 comments:

  1. Super tare, de fapt ca si celelalte soiuri cu care ne-ai incantat privirea si imbogatit bagajelul de cunosteli gradinaresti iar, domul Vasile este un dulce cu versurile sale. O noapte linistita plina de armonie si inspiratie .

    ReplyDelete
    Replies
    1. De ea mi-a placut si mie cel mai mult! M-as bucura sa o poti cultiva si tu acolo unde esti acum.
      Eu abia astept. O zi frumoasa iti doresc !

      Delete
  2. Desigur,cum as putea sa ma abtin sa nu comentez si eu ? Mai ales ca asteptam acest articol.....
    Nu stiu ce "intamplare intamplatoare" m-a facut sa gasesc acest blog si sa incep o frumoasa prietenie:de gradinarit si de suflet.
    Rosia piersica a venit asa, pe neasteptate,pufoasa si incantatoare,gustoasa si plina de miresme,intr-o zi de targ,de la un vanzator ambulant,care stia ce ofera,iar eu nu stiam ce cumpar.Dar eram curioasa! Si cine ar fi banuit cata bucurie ascundea in el firavul rasad pufos...
    Iar in ce priveste jufla,asta e o alta poveste cu mireasma de ajun de Craciun si iz de canepa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. :))
      Antuza ce bine-mi pare ca ti-a placut !!
      Iti multumesc pentru tot iar la vara sigur ne vom intalni in gradina ta. Vreau sa vad si eu stropii de miere din gradina ta minunata . Cat despre intamplare, zambesc, ... gradina asta m-a asezat langa oameni minunati.
      Ma inclin si iti doresc un An Bun cu sanatate si bucurii de la copii!

      Delete
  3. :)
    ah, recunosc obrazul piersicat
    cu puf cum are numai vrăbiuța!
    era un han la margine de sat
    hangiță era, evident, anutza!

    și toate-n noaptea ceea s-au legat,
    povești, salate, planuri și vin bun.
    de-asupra glob de aur atârnat
    și-n aer zburători și mirelun...

    Bună dimineața!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poftitim maestre, adăstați
      La masa noastră cea hazlie
      Să hodiniți și înfruptați
      Din paradaisa nurlie!

      Buna dimineata!

      Delete
    2. mulțam și, uite, hodinesc
      și de-nfruptat ceva poftesc...
      la ora asta, cu plăcere
      aș degusta picuri de miere!

      picuri de miere - licurici
      sau niște dulci lune mai mici...

      Delete
  4. Ma tot uit,tomata ,ca tomata ,arata bine,dar versurile sunt mortale,sincer ,cand le citesc imi lasa gura apa,parca simt gustul rosiei...
    Am avut si eu un soi de la Svet -PEACH BLOW SUTTON ,care are tot asa un pufusor pe coaja,nu ma dat pe spate,dar a ta arata mai bine si sigur cu atatea versuri este si mai gustoasa.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)
      Vad, ai gura rosie...
      Plec la Antuza sa ma invete cum se fac rosiile dulci.
      Am sa-l incerc si pe Peach. Sa vedem ce-o sa zica maestrul... :) ca-i place stilul.

      Delete
  5. Hahaha, mi-aţi făcut ziua. Şi cu roşiile, şi cu poeziile :) Zi frumoasă să aveţi şi voi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da?!! Ma bucur! Caci rosii-poezii mai avem ...:)
      Zile frumoase va dorim si noi !

      Delete
  6. Daca ai timp arunca un ochi aici http://culturaplantelor.blogspot.com/2014/01/marul-malus-domestica.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Vasile !
      :) L-am raspandit... ca e vreme buna de citit !

      Delete