Saturday, January 5, 2013

Metoda Maslov - 2


M-am lasat greu convinsa in primavara sa copilesc rosiile, imi amintesc ca nu doream deloc sa fac aceasta operatie si am amanat cat am putut sa le desprind ramurelele crescute la subrat. Pana intr-o zi, cand am ajuns la gradina si am gasit o gramada de copili verzi, se intamplase deja... deci nu mai aveam ce sa fac.






Totusi, una dintre rosii a scapat necopilita, asa ca  i-am pastrat ramura cea mai de jos pentru a experimenta metoda de marcotare a copililor descrisa in articolul de pe  site-ul lui Huni,  care se numeste " Sa crestem rosii sanatoase - Metodele Maslov" si care mi s-a parut interesanta si utila. Una dintre aceste metode se refera la ingroparea  copililor:

"Metoda 2: Marcotarea copililor

Cea de-a doua metoda este chiar mai simpla si la indemana oricarui novice in gradinareala. In acest caz se propune folosirea còpililor in formarea unui sistem radicular solid. Cum? Simplu. Primii còpili laterali sunt lasati sa creasca ceva mai lungi, suficient incat la un moment dat, cand sunt suficient de mari, sa-i ingropam langa planta mama, de-o parte si de cealalta, indepartandu-le in prealabil frunzele de pe portiunea care vine ingropata. Ca si dincolo, motul – afara. Ganditi-va ca e un fel de marcotare la urma urmelor.

Copilii astfel adanciti se prind foarte repede si, ne spune cu mana pe suflet agronomul in speta, dupa o luna nici nu mai stii cine este copilul si cine mama, ba mai mult, copiii intrec parintii nu numai ca „statura” ci si ca multitudine de fructe. Si apoi, prin metoda asta nu exista riscul nici ca plantele sa se inghesuie si nici sa-si tina umbra, deci nu se streseaza reciproc pentru ca sunt rude de sange, scuzati, de seva. Specific acestui mod de plantare este faptul ca legarea rodului incepede la mica inaltime, altfel spus, planta nu trebuie sa creasca in inaltime ca sa lege rod.


In stanga: tufa cu còpilii folositi in calitate de “marcota” roditoare; In dreapta: o tomata plantata in mod traditional

Si inca un lucru interesant, mai ales pentru cei care vor sa creasca aceasta cultura pe suprafete mari: aceasta metoda nu numai ca nu implica costuri suplimentare, dar inovatorul acestei metode ne asigura ca recolta pe care o vom culege va fi de 3 pana la 10 ori (!!) mai mare decat a celei culese de la plantele crescute in mod traditional si da ca exemplu ca de la o planta din soiul De-Barao si de la una dintr-un soi obisnuit de sera a cules cate 30 de kg de planta!""


Aceasta este rosia aleasa , crescuta din seminte romanesti, traditionale :


 Am facut un mic sant , am aplecat copilul ,  si l-am ingropat ,  l-am acoperit si am udat foarte bine.




Copilul este cel din mijloc, iar planta mama este in stanga. Copilul a crescut si a fructificat fara probleme . A avut un rastimp de stagnare, dar apoi a luat-o din loc si s-a dezvoltat frumos.


Mirelun

2 comments:

  1. Uite, ca asta cu marcotajul n-o stiam ! Merci mult de informatie, o sa aplic metoda cu siguranta. Am incercat sa plantez copilii taiati anul trecut si n-am avut noroc, zic eu, fiindca la mine e foarte cald si nu se prinde nimic la aproape 40 de grade Celsius ... dar asa, cu legatura existenta intre copil si planta mama, mi se pare ca as avea mai multe sanse de reusita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere Dani:) . La mine a functionat si o sa folosesc metoda si anul acesta.

      Delete