Friday, April 26, 2013

Cafeaua, Lufa si Botosel

Mi-a daruit Svetlana, o boaba de cafea si mi-a urat :"Sa-ti bei cafeaua in foisor!".
Am intors boaba pufarina pe toate partile si am pus-o langa celelalte seminte, sa astepte cuminte.

Saptamana trecuta am cautat semintele de dovlecei, boabele de fasole si am gasit boaba de cafea.
Botosel pisoiul, a si sarit pe pervaz, curios, ca daca e treaba cu boabe, e mare maestru la alergat cu ele prin toata casa.
Am scufundat boaba in putin ceai, am lasat-o cam o zi si o noapte si apoi am asezat-o in ghiveci, doar putin acoperita cu ceva firicele de pamant. Peste trei zile, mi-a aratat o fata fistichie, pe langa care, am adaugat treptat pamant, usor umezit.









 











In fiecare dimineata, boaba mi-a aratat alte forme si m-a incurajat .

Am gasit pe site-ul  Papa Jaques o descriere a fructelor arborelui de cafea. 

*
Semintele de Luffa le-am lasat in apa, tot o zi si o noapte, apoi le-am asezat in pamant, acoperite cu un strat de 1 cm de pamant umezit. Am asteptat ceva mai mult, dar aseara se vedea un varf alb verzui si dimineata a aparut acest semn de intrebare.


  




Pana la transplantarea in gradina , vom afla detalii despre cultivare .



Mirelun

14 comments:

  1. Sa-ti creasca mare copacul si sa-ti bei cafeaua in tihna :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Greenule, chiar la tine ma gandeam cand am pus boaba la incoltit:)Multumesc !

      Delete
  2. Ce poze frumoase!! Abia astept sa vad arborele de cafea crescand mare :))
    Pupicei!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc frumos Vasi! Castravetii au ajuns la frunza 4, am sa-i ciupesc diseara.

      Delete
  3. Mmm..o cafea la umbra arborelui de cafea :)
    Eu am pus semintele de luffa direct in pamant.
    Acum, dupa ce am citit ce-ai scris, m-am dus sa citesc cum se cultiva :)))
    Sunt nauca, nu alta
    Sa speram ca si iese ceva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca lufa iese si prin insamantare directa:)
      Angeli, ai eliberat rosiile?

      Delete
    2. De ieri am inceput sa plantez :)
      Dar merge greu, cu kinderul dupa mine
      Sper in weekend sa termin cu rasadurile

      Delete
  4. Mi-am amintit de semintele mele de lufa :), sa nu uit sa le pun. Cafeaua nu cred ca ar sta bine in gradina, ci in ghiveci, iarna trebuie adusa in casa. Si eu am avut cativa ani la rand si facea flori foarte parfumate si boabe, insa putine. Am facut o data din ele cafea, dar...slabuta. In cele din urma pomul a crescut prea mare si in casa nu a mai avut conditii potrivite peste iarna si l-am pierdut. Dar macar am o satisfactie ca am avut si am incercat :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asa ma gandeam si eu, sa-l pun intr-un container mare si sa-l aduc in casa iarna. Nu trag sperante mari, dar cum spui tu am incercat :)
      Lufa ai mai plantat?

      Delete
  5. Acum m-am dumirit ce era planta aia frumoasa,era cafeaua,arata foarte fain.
    Vezi ca pentru lufa trebuie sa faci ceva de urcat mai solid ,daca aveai loc pe langa foisor si daca era la soare,ii place soarele altfel nu face fructe,ori le face mici..
    Imi place tare cum ai prins etapele de deschidere/crestere a bobului de cafea si lufa,SUPERRRRR.
    Succes in tot ceea ce faci!

    ReplyDelete
  6. Scuze,tot uitandu-ma la boabe am uitat de Botosel ce atent este la ce faci tu,ai un ajutor pe cinste,cred ca iti tine bine socoteala la cate seminte pui.
    Numai bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de sfat, nu prea stiam pe unde sa pun lufa. Botosel e atent si simpatic, am ferit boaba ca o fura si pleaca cu ea. Da niste ture cu maslinele, prin toata casa:))Aici ii place sa stea , pe pervaz, cateodata adoarme si aluneca de sus, dar se trezeste in cadere, si se redreseaza. A fost bolnav acum cativa ani si l-am operat , medicii i-au refacut traiectul urinar si acum e bine, ne este recunoscator ca l-am salvat.

      Delete
  7. vreo trei veri m-am chinuit cu cafeaua aceasta!
    ba la un moment dat tot spaţiul verde din faţa blocului era plin cu tufe!
    necazul e că NIMENI nu a obţinut cafeaua de băut din boabele acelea! şi pasiunea s-a stins! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. cu cafeaua sau cu cafeneaua?!
      am vazut episoadele cu "fiara 1 si 2" dar parca tufele de cafea de care vorbesti nu le-am zarit :)

      Delete