Saturday, May 11, 2013

Vine Vara

In gradina miroase a marar si pentru mine acesta este mirosul  inceputului de vara.
Clatite cu urda si marar, varza dulce cu marar,  salate cu marar, lipiul cu branza si marar, mazare cu marar, cartofi noi cu marar.
Apoi capsunii si ciresele.
Vine vara cu de toate, si vine chiar vacanta.

Ce sa va mai spun din gradina: au inflorit trandafirii Rose de Recht, am plantat un mic mesteacan primit de la Svetlana, capsunii de la Armeria sunt urcati pe verticala si au inceput sa se imbujoreze.
Au iesit napii si porumbul dulce.





  










O patare rosie, langa padure,  pe frunza steviei, sa vedem cum va afecta celelate plante, am sa intreb.
Nebunii de purici verzi, cu platose sidefate sar  pe varzoase. Ca vine vara!


 
Mirelun

10 comments:

  1. Se intrevede o vara bogata la tine :) Si la mine trandafirii stau sa se deschida.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur Green, iti urez sa le faci loc in gradina cat de curand.

      Delete
  2. Asa este :)
    Vine vara, cu minuni colorate

    ReplyDelete
  3. Mirei,
    vreau sa te intreb daca a fost ok pudrarea cu cenusa a rasadurilor? Eu am pudrat fasolea preventiv impotriva purecilor negrii. Anul trecut am cam depasit doza, parca ti-am spus si lastarii tineri s-au suparat, acum pudrat am zis, pudrat am facut.
    Napii nu sunt de toamna? Eu am luat un plic de seminte si scrie pe el ca este de toamna, nu am mancat niciodata :(
    Ultima este pak choi? Si a mea are gaurele mici pe frunze :(
    Pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Despre tuberculii de topinambur, continutul lor ridicat de inulina si alte elemente, sunt informatii pe http://hobbygradina.ro/2012/11/27/vremea-topinamburului/, articolele Armeriei si a lui Phlox.
      Despre cenusa, nu a facut rau rasadurilor, ci dimpotriva, vad ca tomatele si castravetii au boboci si fructe. Cu cenusa, m-a convins Phlx cand mi-a spus ca a plantat rasadurile si le-a pudrat cu cenusa, apoi s-a intors peste trei saptamani si le-a gasit bine, fara daunatori sau ciuperci. Ce observ acum , ca dupa tratarea semintelor si rasadurilor, acestea sunt mai sanatoase si se dezvolta bine. Ultima este pack choi . Toate cele bune Vasi!

      Delete
  4. Daca ar veni si caldura, ca eu am degerat de frig in ultimele zile :).
    Abia astept sa vad si eu la cineva, altcineva decat cei cu reclamele, capsuni pe verticala plini de rod. Am incercat si eu si mie nu mi-a reusit .
    Daca ar fi sa ne luam dupa trandafiri, da, vara e aici.Si la mine au inceput sa infloreasca, unul cate unul.:)

    ReplyDelete
  5. Ce faci Mihaela?:) Am vorbit cu vecinul Crizantema mai devreme si mi-a spus ca se apropie un nor negru si urat, dar spera sa vina o ploaie curata, cum spune el, o ploaie fara grindina.
    Am prins stolonii la capsuni, sa vad ce iese:) si iti spun.. Au rodit bine anul acesta.
    Trandafirii sunt in competitie si la mine, iar cel rosu nu se lasa fotografiat. Mai incerc si maine... Vorbim, Mire

    ReplyDelete
  6. Vara a venit deja,vad ca primavara se scurteaza din ce in ce,apropo de capsuni,noroc cu postarea ta ca mi-am adus aminte de capsunicile culese de ieri si puse in frigider,tocmai ma gandeam ce sa rontai,acum am gasit ce.
    Ce planta este cea din foto dinaintea celei cu frunza patata,aia din ghiveci?imi place cum arata.
    Numai bine!

    ReplyDelete
  7. "Vine Vara" este o informație... pentru noi! Adică ai lăsat poarta grădinii deschisă și Vara a fugit pe străzi, de-acum e posibil să ajungă și la noi! Aici are Vara adresa de domiciliu!

    ReplyDelete