Thursday, June 20, 2013

Prazul

Am incercat anul trecut, in primavara, sa fac rasad din praz, dar nu am reusit, semintele plantate au ramas tacute, in pamant. Asa ca, anul acesta, m-am hotarat sa le acord ceva mai multa atentie: am pus semintele, care erau cei drept cam vechi,  in solutie de aloe, pentru o noapte. Apoi am scurs solutia si am lasat semintele,  peste noapte, in frigider. Am semanat o parte din ele in ghiveci, iar celalalte seminte, care au ramas in frigider, pana sa prind eu de veste, au  incoltit.
Am ales sucul de aloe, deoarece este un bun stimulator de crestere. 

In luna Martie, am dus ghiveciul la gradina, asezat sub folie, protejat. Fiece fir, a inceput sa-si modifice dimensiunea, sa se impauneze si sa creasca in inaltime. Aerul racoros si lumina puternica, au stimulat cresterea rasadului. Cand grosimea firului de praz a ajuns la grosimea unui creion, m-am pregatit de plantare.
Am afanat pamantul si am plantat rasadul la o adancime de 5 cm. Am lasat cuibul deschis, pana ce  acesta s-a inchis singur. Rasadul a stat pleostit vreo doua zile, timp in  care am udat bine, apoi si-a revenit, s-a ridicat si a inceput sa creasca frumos.
L-am udat aproape zilnic, iar in timpul lunii Mai, a crescut odata cu ploile. De acum, o sa-l musuroiesc, o sa-l mulcesc cu paie si il astept sa creasca.
Pentru anul viitor, acum ca am prins curaj, mi-am propus sa-i sadesc semintele direct in sol si apoi sa-l plantez la locul definitiv.
Am descris in postarea Prazul - tratament si spa , detaliile de semanare si crestere a prazului, in ghiveci.


  


Mirelun

3 comments:

  1. Frumos exemplar :)
    Mmmm...o mancarica
    Yummi :)

    ReplyDelete
  2. Cum faci afanarea pamantului? Oricum ce intra in mana ta devine repede foarte frumos si pretios:) Anul viitor o sa incerc si eu prazul.

    ReplyDelete