Saturday, August 20, 2016

Într-o felie

           
        "La roșii să nu te lăcomești!" îmi spune zâmbind un bun prieten grădinar. Râd și îi dau dreptate. De la felia mult visată astă iarnă și până la prima roșie coaptă este drum lung, multă muncă, vreme și vremuri. 
      Soiuri vechi sau creații recente, în culori și arome proaspete au venit, au plecat, lăsând în urmă arome și forme.    


Roșii Mari de  Suceava

Zapotek Brown Flesh



Orange Russian 117


 
Frumoasele italiene: Provenzano, Abano, Piombino, Pienollo, Camone, Canestrino Garfagnana.

Surpriza verii, Riccio di Parma, cărnoasă, foarte dulce, deosebită ca aspect și dimensiuni.

Riccio di Parma





Riccio și Sungold



Prunișoarele
Sus Cow's Tit, pe rândul din mijloc andinele roșii, galbene, Striped Roman, apoi Buratino, Tegucigalpa și Orange Banana.



Cow's Tit




Buratino

Gigant of Siebenburgen-Uriașa de Transilvania, o inimă de bou cu fructe foarte mari, cărnoase.




Soiuri de roșii din localitatea Sărăcsău.
 

 Galbene de Sărăcsău


Inimioare de Sărăcsău




 


Roșiile de Sărăcsău

Puszta Kolosz


Beauty King

Burgermeister, excelent gust.

Little Dixie, creator Bill Jeffers

  Cherokee Green Lime

Captain Lucky, o bicoloră foarte productivă cu fructe mari, foarte gustoase.



Deosebită ca aspect, cu aromă exotică, Great White*P20, soi obținut de Reinhard Kraft.




Great White*P20 

Mrs. Houseworth


Pit Viper, o roșie dwarf, pitică, foarte productivă și rezistentă la boli. Creator Blane Horton.



Lipovenești

Romeo și dovleacul Blue Hubbard


Cherokee green



Mirela

-->

5 comments:

  1. 1.La cate zile se uda rosiile, c-ale mele au inceput sa crape? Sunt in straturi inaltate, cu drenaj rapid si fiind canicula am zis sa le ud in fiecare seara. :(

    2. Floarea din imaginea de mai jos e, si ea, Susie-cu-ochi-negri?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Rudbeckia_hirta
    Pt ca pe situri romanesti arata asa:
    http://gradina.acasa.ro/plante-de-gradina-113/cum-cresti-thunbergia-suzana-cu-ochi-negri-166363.html

    ReplyDelete
  2. Bună Cătălin,
    1. Roșiile din strat le-ai fertilizat? Straturile au folie de mulcire, sunt acoperite cu paie? Cum le uzi, irigare prin picurare? Canicula ne-a dat de furcă în vara aceasta. Încinse de soare, fructele au crăpat și la mine la ploile de peste zi.
    2. Știu că Rudbeckia este numită Black-eyed Susan. Mie îmi place Thunbergia-cea urcătoare :)

    ReplyDelete
  3. Buna soro, vad ca la tine Olimpiada este inca in plina desfasurare. Nici nu mai stiu la ce soi sa ma concentrez,toate sunt aspectuase si pline de viata. Dupa o minivacanta in Bucovina ne-am intors si noi si de maine ne apucam iar de gradinareala. S
    a aveti sanatate, bucurii si roade bogate.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bucovina! Îmi amintesc cu plăcere de vacanța de acum doi ani când ne-am văzut.
      Roade mai sunt, acum este vremea celor plantate târziu, în luna Mai, afară. Am descoperit cu bucurie și cartofii mov. O zi bună!

      Delete
  4. Sarut mana.
    Nu le-am fertilizat. Pamant de gradina si apa cu furtunul in fiecare seara dupa zilele caniculare. Apa pare sa se scurga destul de repede, in fiecare urmatoare seara pamantul de la suprafata era crusta. Acum vreo 2 saptamani le-am acoperit cu iarba de prin gradina, un strat destul de gros.

    ReplyDelete